Webový trh pro klienty Bohemiasoftu

Tak dneska s velkou radostí zveřejňuji článek, který obsahuje informace doslova z první ruky.

Myslím, že tento článek potěší všechny stávající uživatele Bohemiasoftu, ale i ty, kteří si na tento blog najdou náhodou cestu. Protože ti co ještě nemají svůj eshop na systémech eshop-rychle.cz či webareal.cz nyní mají dostatečný důvod k přechodu na tuto platformu. A to myslím zcela vážně.

Není nutné zdůrazňovat, že Bohemiasoft svůj eshop vyvíjí k obrazu svých uživatelů opravdu rychle a hlavně důkladně. Počet úprav za tento rok už snad nejde ani spočítat. I to je důvod, proč se klientela rozrostla na solidní základu 5000 uživatelů. Celkem nedávno fórem probleskla informace, že vedení Bohemiasoftu plánuje nějaký nadstavbový program pro svoje zákazníky. Je to logický krok, pokud má provozovatel komunitu několika tisíc aktivních uživatelů, může solidně rozvíjet svoje podnikatelské aktvity. Už jenom z titulu toho, že může přijít za kýmkoli a říct „mám 5000 uživatelů, kterým chci nabídnout to a to, jsem pro Vás zajímavý?“. Odpověď je jasná. Je to silná vyjednávací pozice.

Nyní se na to podívejme z druhé strany. Třeba z té mojí, i když podobný pohled na věc má dle mého názoru většina uživatelů Bohemiasoft. O tom jsem přesvědčen.

Každý provozovatel eshopu, pokud chce svůj obchod rozvíjet, potřebuje ke svému podnikání reklamu, inzerci, zpětné odkazy, domény atd. Pokud tyto věci aktivně poptává, musí investovat spoustu svého času, aby našel někoho, kdo uspokojí jeho poptávku.

Je spousta webových projektů, kde se sdružují provozovatelé a podnikatelé, kteří jsou schopni dodat, zajistit poptávané služby. Ještě nedávno byl dominantním hráčem na trhu webtrh.cz. Po změnách, které přišly se v jeho stínu vyprofiloval projekt werb.cz. V případech obou projektů však výrazně nabídka převyšuje poptávku. Navíc kolikrát ta nabídka není zase tak atraktivní. Větší provozovatelé internetových projektů vcelku správně odhadli nízkou bonitu komunity sdružené kolem těchto projektů. Většinou nabídku reklamy a odkazů řeší přímo, tedy že jsou oslovováni přímo od zájemců, nebo aktivně svoje inzerenty vyhledávají. Ti nějvětší publisheři se nechávají zastupovat agenturou. Pointa je ale někde jinde..

Ze své zkušenosti vím, kolik času strávím tím, když hledám kde si nechat zveřejnit PR článek, kde koupit kvalitní bannerovou reklamu, kde koupit odkazy. A to všechno chci v nějaké kvalitě aby to mělo adekvátní přínos pro moje projekty. Odhaduji to, že tímto hledáním strávím měsičně 5-9 hodin. Navíc v případě využití různých systému, musím nabíjet kredit a tak mám penize u Etargetu, ranky.cz, placla.cz a dalších. Je to náročné na kontrolu. Je to prostě práce navíc, která mě nebaví ale dělat jí musím. I když řešení je na obzoru….

Bohemiasoft se pro svoje klienty rozhodl vybudovat právě takový systém, který bude centralizovat tyto poptávky do jednoho místa. A co je duležité, bude to dělané pro nás – zákazníky Bohemiasoftu. Všechno budeme mít pohromadě, na jednom portálu.

A co lze od toho čekat? Tak především kvalitní nabídky, neboť komunita sdružená kolem systému eshop-rychle a webareal je aktivní, bonitní. Tedy lze předpokládat, že nabídka reklamních ploch, odkazů, PR článků a služeb bude velmi široká. Z čehož budeme profitovat my všichni. Ušetří nám to čas, tedy peníze.

Někdo by mohl nabídnout, že pro něj tento projekt nebude až tak zásádní, že by spíše uvítal další rozvoj eshopového systému. A, že má nyní strach z toho, že kvůli tomuto projektu se vývoj zastaví. Mohu jej uklidnit, neboť Bohemiasoft rozšiřuje svůj team  programátorů a tak se vývoj nezastaví a bude nadále pokračovat tempem na který jsme všichni zvyklý.

Vývoj tohoto systému začne v rozmezí cca 3 týdnů. Jsem předběžně dohodnutý s Bohemiasoftem na spolupráci, kdy mi byla přislíbena možnost systém během jeho vývoje připomínkovat, tak aby opravdu pokrýval potřeby provozovatele eshopu.

Osobně jsem přesvědčen o tom, že tento systém díky jeho silné komunitě nás provozovatelů eshopů bude ve velmi krátké době dominantním hráčem na trhu.

Jen pro pořádek si uveďme stavající konkurenci tohoto projektu:

Prodej odkazů:

PR články:

Aukční systémy

a další……

  • Držím palce BohemiaSoftu v jejich snažení a o novou obchodní platformu jsem vážně zvědavý, co z toho bude. Každopádně 5000 potenciálních uživatelů skutečně není zárukou toho, že projekt bude úspěšný. Werb, jehož jsem spolumajitelem navštívilo během prvního týdne cca 10 tisíc unikátních návštěvníků a to přesně těch, kteří na internetu obchodují. (vím odkud přišli). Za necelé 2 měsíce provozu už to bylo více než dvakrát tolik, tedy přes 20 tisíc opravdu unikátních uživatelů, kteří vygenerovali za tuto dobu téměř čtvrt milion impresí.
    5000 uživatelů které oslovíte nebo z nich dokonce uděláte bez jejich souhlasu rovnou uživatele vašeho systému ještě opravdu není zárukou toho, že se aktivně zapojí do obchodů. Narazíte na spoustu problémů o kterých doposud ani nevít, že mohou být a nebo vám přijdou natolik absurdní, že je za problémy nepovažujete. Spousta lidí ale ano.
    Každopádně se těším na nový, snad kvalitní přírůstek do rodiny obchodních platforem a těším se i na zdravý konkurenční boj, díky němuž se snad trh s inzercí a nejen s ní opět rozhýbe.

  • Toto není oficiální web Bohemiasoftu, nicméně tento blog je vedením sledován. Jistě je potěší, že jim drží palce přímá konkurence. Abych uvedl několik faktů, tak 5000 klientů nevyjadřuje přesné číslo, protože Bohemiasoft má nadnárodní aktivity a tak do tohoto čísla jsou započítány i klienti mimo ČR, kteří jistě nebudou uvedený systém využívat. Nevím přesná čísla, ale myslím, že i tak z ČR se zde bavíme o několika tisích uživatelů.
    Protože mám přislíbeno, že projekt mohu částěčně přípomínkovat, tak snad mohu říct, že připravovaný projekt aspoň z mého pohledu by měl být více spravedlivý než je werb. A to zejména vyvážením mezi kupujícími a prodejci. Na werbu jsou ve výhodě prodejci a to zejména s podporou reserve v aukcích.
    Určitě to také nebude tak, že někdo bude včleněn do systému bez jeho vědomí či souhlasu. Takto Bohemiasoft nefunguje. O pravdivosti tohoto tvrzení se lze přesvědčit snadno a to na diskuzním fóru. Málokterá firma tak komunikuje se svými zákazníky veřejně.
    Co se ale určitě nestane je fakt, že kupující, který se zapojí do diskuze bude nazván hlupákem a nikdy mu nebude řečeno, že ho tam provozovatel nechce. To je moje osobní zkušenost s Werbem, potažmo s tebou. Na Werbu jsem vydražil a stále ještě dražím nějaké bannery a tvůj přístup mě neskutečně urazil. Buď si jistý, že vzhledem k tomu, že já svoje závazky plním, dotáhnu do konce poslední aukci a pak jsem s tebou potažmo s Werbem skončil. Sice mě to mrzí, neboť pár nabídek mě zaujalo, ale pro příště už budu prodejce kontaktovat mimo tebou provozovaný projekt.

  • Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *