Přesměrování eshopu na novou doménu

Dokončil jsem přesměrovaní eshopu na novou doménu.
Pokud se přesměrovává eshop s tříletou historií, který za dobu existence přijal tisíce objednávek, tak se k tomu přistupuje se spoustou očekávání a hlavně napětí. Je nutné pohlídat spousty faktorů, aby vše proběhlo zcela korektně a bez toho, aby to ohrozilo tržby.

Protože jsem přípravám věnoval spoustu času, hromadu hodin jsem strávil studiem diskuzních fór, přemýšlím, že bych svoje zkušenosti shrnul do placeného ebooku. Pochopitelně by to bylo na bázi případové studie, kdy by vše bylo podloženo grafy a obrázky, statistikami pořadí pozic z vyhledávačů atd.

Tak si říkám, zda by to bylo pro někoho zajímavé, když jsme ta eshopová velmoc. Říkám si, že pokud je tu 30K eshopů, tak se najde několik stovek shopů, kteří chtějí migrovat na jiný systém, ale bojí se o tržby.

Tak co myslíte, je částka 1.200,- Kč únosná, nebo ne?

Pro rejpaly, jak jsem k došel k této ceně? Vzal jsem v úvahu asi desetinu času, který jsem věnoval přípravám a ten vynásobil 300,- Kč. Což beru jako takovou normální hodinovou sazbu člověka, který něco podobného připravil.

A to si říkám, že jsem ještě z laciného kraje.

Květen 20, 2013

  • Myslím si, že 1200 je cena na eBook spíš neúnosná. Při téhle ceně to spíš budou lidi krást než kupovat. Cena za eBook by podle mého neměla přesáhnout 300 Kč.

    • Dík za názor. V podstatě máš pravdu. Ale na druhou stranu – jednak to neberu masovku, ale cílovka jsou maximálně nižší stovky. A za druhé to není dnes tolik populární motivační čtení, ale konkrétní postup, jak si zachovat příjmy u rozjetého eshopu, který musíš z nějakého důvodu přemístit jinam.

      Vlastně se tady nebavíme o cílovce, která s eshopem začíná, ale o bonitní skupině provozovatelů eshopů, kterým to co napíšu pomůže s transferem eshopu, nebo budou mít možnost podle mých postupů kontrolovat někoho, koho si na to najmou.

      Pokud na to nahlížíš takto, tak vlastně vynaložené prostředky odpovídají 2-3 hodinové konzultaci.

      Ještě jednou dík za komentář.

  • Podle mě to nekoupí nikdo.
    Bonitní skupina nebude studovat eBook, ale zaplatí více, aby to za ně vyřešil někdo jiný.
    Valná většina e-shopů se nikdy nikam stěhovat nebude.
    Nějaká malá část třeba ano, ale to budou takové ty pokusy, kde nebude vadit začít odznova.
    Pokud považuješ za cílovku několik set shopů, tak při rozumné ceně za eBook počítej s řádově jednotkami prodejů. Při ceně 1200,- bych to odhadl na tu nulu.

    • No jo, možná jsem mimo realitu. 🙂 No uvidím, já ty data, grafy a výsledky mám a další zaznamenávám. Takže nakonec si rozmyslím, co s tím udělám. Ale zadarmo to dávat rozhodně nebudu. To si to radši nechám v šuplíku. 😀

  • To je jak na zavolanou. My „možná“ budeme přecházet na jiný systém. Zatím je to v jednání a řešíme PRO a PROTI. Ale pokud se přecházet ve finále bude, tak přesměrování je první věc, která mě bude zajímat.

    Jinak abych nepsal jen OT. Podle mě je cena za ebook 1200,- moc. Raději bych nasadil takovou cenu, za kterou si to koupí většina lidí. Jak tu někdo vzpomínal 300,-, tak to se mě zdá jako adekvátní. Osobně, pokud by to byl ebook, který by mě extra zajímal, tak i to pětikilčo bych za to dal. Pokud by to bylo víc, tak už bych se rozmýšlel.

    Jinak ještě otázka. Na eshop rychle to teda balíte nebo to pojede dál?
    PS: co to máš za design tuna na blogu? Není to nějaké polámané? 🙂

    • 1. Vezmu to odzadu- vzhled není nic extra, ale chtěl jsem změnu. Čase s tím něco udělám. Teď není důvod, návštěvnost padla na pár lidí denně. 🙂
      2. Ad ebook a cena. Kašlu na to. Ta agenda spojená s přechodem shopu je natolik obsáhlá, že se mi nevyplatí za míň se s tím dělat. Spíš to možná postavím na nějakých konzultacích, kde si budu účtovat klasických 800,- na hodinu a bude to pořešené. 🙂
      3. eshop-rychle.cz jsem opustil a bez výpadku jsem přemigroval na novou doménu. Sice tam máme ještě jeden shop, ale to už nejsou cikrlátka a i tak za 2 měsíce budeme migrovat pryč.
      4. Ke tvému přesměrování – já řešil přesun z domeny A (systém eshop-rychle.cz) na doménu B. A to je podstatně složitější než co čeká tebe, tedy doména je stále A a mění se pouze systém. Navíc určitě nemáš teď systém s duplicitními URL. U eshop-rychle.cz jsem musel hodně maturovat co přesměrovat a kam. Není vyjimkou, že 1 produkt má až 5 URL.

      Nebál bych se toho. Když se to udělá dobře a hlavně poctivě, tak je to bez bolesti. Můj .htaccess má po několika dnesch práce stovky řádků. 🙂 Ale povedlo se.

  • Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *