Post Affiliate Pro – vlastní provizní systém pro Váš eshop

Tak tímto otevírám seriál o budování partnerského systému pro eshop. Celá problematika je natolik složitá, že to bude na několik článků. Protože se systémem PAP teprve začínám, tak vidim přínos pro potencionální zájemce, že uvidí chyby, které jsem udělal a můžou se jich vyvarovat. Popisovat budu propojení PAP s eshopy, které běží na systémech ehop-rychle.cz a webareal.cz.

Takže pojdme na to……..


Spusťte si vlastní pprovizní systém
V první řadě je nutné si položit otázku, zda je pro Vás vůbec vhodné provizní systém spoustět. V případě eshopu je nutné počítat s tím, že affiliate partneři jsou zvyklý na již téměř konstatní  provizi. Ta je průměrně 10%. Dobrým a výkonným affil partnerům je provize ješte navyšována. Takže pokud podnikáte na principu dropshippingu či přeposílání objednávek, kde máte provizi do 20%, rovnou na tohle zapomeňte. Protože se Vám to nevyplatí. V mém případě odhaduji cenu za pořízení provizního systému kolem 15.000,-Kč. V ceně kalkuluji s hostingem, doménou, samotným PAP4, výrobou reklamnich bannerů a základní propagací. Takže 15K je pryč a ještě nemám ani jednoho partnera.

Pro koho je tedy partnerský systém vhodný? Především lidem, kteří to s provozováním eshopu myslí vážně a nejedná se v jejich případě o podnikání typu „Zkusím to a uvidíme“. Stejně jako provoz samotného eshopu je náročný na čas, tak osobně tipuji, že provoz a správa partnerského systému bude ještě náročnější. A to hlavně proto, že budete pracovat s lidmi. 🙂

Ano, to je vždy ta největší práce. Představte si, že od spuštění provizního systému se Vám do něj přihlásilo 50 aktivních partnerů(ale třeba 150). Každý z nich má potřebu se zeptat na něco v nastavení, někomu se budou špatně zobrazovat bannery, někomu se nebude podle jeho soudu správně načítat provize, atd. Tohle všechno řeší provozovatel provizního systému.

Ale to už jsme předběhli. Na začátku stojíme před ještě větším oříškem a tím je samotné nabírání vhodných partnerů. Představuji si to tak, že budu jako takový pojišťovák, který je nesmirně vlezlý a každého přesvědčuje o tom, že právě jeho provizní systém je ten pravý. Co si budeme nalhávat, konkurence je obrovská a všechny významné eshopy již svoje provizní systémy mají a tudíž je nutné potencionální partnery obrátit na správnou víru. 🙂

Výše uvedený odstavec je také ale ještě předčasný. My se zde bavime o nasazení partnerského systému na eshopech od Bohemiasoftu. A to je pole neorané. Jsem v tomto vlastně takový předvoj, který vyšlapává cestičku pro ty ostatní.

Takže pojdmě si zrekapitulovat pár faktů, které už jsou známy.

1. Musíte mít vlastní hosting a doménu (subdoménu), na které Váš affil poběží. Bohemiasoft Vás nepustí na FTP, kde máte eshop. Logicky. Chrání tím data nás všech.

2. Musíte si zakoupit PAP4. Zapomeňte na to, že se Vám podaří jej někde stáhnout. I kdyby se to povedlo, instalace systému je vázána licenčním číslem, bez kterého to nejde nainstalovat.

3. Musíte mít možnost PAP4 provázat s Vaším eshopem. Tady můžu říct, že díky vstřícnosti Bohemiasoftu je vše na správné cestě, neboť přislíbili, že jejich systém připraví na toto provázání s PAP4. Ono je to výhodné i pro ně, neboť tím jejich systém s minimálními náklady získá další konkurenční výhodu. Navíc tím získají možnost reklamy zdarma na webech firem, kteří prodávají PAP.

Takže jak vidíte, není to žádná sranda. Ale věřím, že se to vyplatí podstoupit. Přínos je jasný, větší návštěvnost, více objednávek, větší zisky.

Tak co? Budete spouštět vlastní provizní systém?

  • Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *