Porovnavače zboží – jaké zvolit? Optimalizace feedu.

Celkem pravidelne se na diskuznich forech objevuji dotazy, ktere se tykaji porovnavacu zbozi, typicky zbozi.cz nebo heureka.cz.

Dotazy se tykaji zejmena dvou oblasti.

Tou prvni je, do jakych porovnavacu se vyplati eshop registrovat.

Eshopy, ktere bezi na systemu webareal, nebo eshop-rychle.cz umoznuji feedy vlozit do celkem 6 portalu, umoznujicich srovnani vyrobku podle ceny.

Na Webtrhu existuje topic, kde je k dispozici nekolik desitek webu, kam lze feed s nabidkou eshopu vlozit. Diskuzi naleznete ZDE!

Otazkou vsak zustava, jaka je efektivita takoveho bezhlaveho pridavani vlastnich feedu vsude kolem.

Je nutne mit na zreteli, ze Vas feed obsahuje cenna data. Jednak Vase ceny, ktere v pripade konkurencniho oboru mohou zajimat zejmena Vasi konkurenci. Ale hlavne Vasi praci, kterou jste si dali s vytvorenim popisku pro tyto porovnavace. Ono totiz vymyslet nazev a popisek produktu, ktery Vam umozni se dobre umistit treba na zbozi.cz neni zase tak jednoduche.

Z vlastni zkusenosti vim, ze duvody proc lide zakladaji stale nove a nove srovnavace zbozi, nejsou vedeny touhou provozovatelu pomoci koncovym zakaznikum vyhodne nakoupit. Tak tomu u nekterych opravdu neni.

Data, ktera provozovatel portalu ziska jsou take cenna a jde je velmi dobre komercne vyuzit. Neni to tak davno, co jsem zahledl nabidku prodeje databaze klicovych slov rozdelene podle hledanosti navstevniku prave jednoho porovnavace zbozi. Vzhledem k tomu, ze zbozi.cz nabizi tyto statistiky pro prvnich 10 vysledku je takovato rozsahla databaze docela dobrym pomocnikem pri optimalizaci feedu.
Proto osobne doporucuji si velmi dobre promyslet komu a kam se budete svoje data posilat. Je treba mit vzdy na pameti, ze jen opravdu navstevovany porovnavac Vam privede realneho zakaznika.

Z porovnavacu, ktere Vam nabizi k registraci Vase administrace vyuzivam vsechny. Ale pokud bych mel vyzdvihnout ty, ktere maji pro nase podnikani nejaky vyznam, muzu jmenovat jen 2. A to jiz zminovanou Heureku a Zbozi.

Zbozi je logickou volbou, je to leader trhu. Nejvetsi navstevnost je hlavnim trumfem tohoto portalu. Ted zavedli navic stejne jako Heureka moznosti recenze eshopu, coz je krok spravnych smerem. Bohuzel, zatim mam z teto funkce rozpacite pocity, neco o tom pisu v clanku Heureka vs Zbozi. Pres zbozi.cz mame uspokojivy pocet prokliku i presto, ze jedeme v neplacenem rezimu. Kdyz jsme se rozhodli za prokliky platit, tak velmi brzy jsme zjistili, ze se masivni narust navstevniku nekonal. Tak jsme zatim sluzbu deaktivovali.

Heureka ma mnohem propracovanejsi system. Alespon z meho pohledu. Kdyz potrebuji neco na netu koupit, vzdy je to pres Heureku. A to predevsim kvuli sluzbe Overeno zakazniky. Sami mame udeleny certifikat a tak vim, ze toto hodnoceni nejde falsovat. Proto pri mych nakupech nerozhoduje cena ale pocet kladnych recenzi na Heurece. Mimochodem, jak nakupujete Vy? Jdete po cene, nebo kvalite dodavatele?

Heureka toho umi mnohem vic. Super jsou i recenze samotneho zbozi. Pokud nam zakaznik napise email, kde se dotazuje na kvalitu nasich vyrobku, tak krome klasickeho ujisteni o nasich kvalitach prikladam rovnou odkaz na nase recenze vyrobku. V podstate se da rici, ze je to zarucena konverze.

Heureka se hodne snazi Vas jako eshop prodat. Doslova mi vyrazilo dech, kdyz jsem videl PPC kampan na Skliku na nazev nasi firmy. Pravda svym zpusobem se snazi mi zakaznika privest placene, kdyz bych ho mohl mit zadarmo, ale me to potesilo. Mam rad, kdyz vidim, ze se nekdo snazi propagovat svoje partnery. Kdyz vydela nas partner, vydelame i my. Tak to ma byt.

Ostatni porovnavace cas od casu navstevnika privedou, ale prilis casto v tomto pripade nedochazi ke konverzi. Proto ja osobne bych penize do techto ostatnich porovnavacu nedaval.

Zhruba pred mesicem jsme ukoncil spolupraci s porovnavacem, ktery trval na zpetnem odkazu na nasi uvodni strane. Ja prinasel pomerne hodne (ranky, BL), me vsak porovnavac neprinesl vubec nic. Dokonce mi nepustil do porovnani ani obrazky vyrobku, protoze mam obrazky chranene prouzkem s nazvem firmy.

Je na kazdem provozovateli aby si sam zvazil kam svuj eshop bude registrovat. Ja muzu doporucit jen ty 2 vyse uvedene. Tam za sebe mohu garantovat, ze se to vyplati.

Druha oblast, ktera je v souvislosti s porovnavaci casto dotazovana je, jak feed optimalizovat co nejlepe aby byly zajisteny dobre pozice ve vysledcich razeni zbozi?

V tomto pripade je situace mnohem horsi. Kdyz jsem sam aktivne hledal odpoved na tuto otazku, tak jsem v podstate nenarazil na relevantni odpoved. Je pomerne dobre popsano, podle ceho radi vysledky fulltextove vyhledavace, ale v pripade porovnavacu uz to tak jednoznacne neni. Na neco jsem narazil v tomto článku od společnosti ACOMWARE.

Treba to nekomu pomuze, me osobne to moc nepomohlo. I presto, ze jsem se na toto dotazoval na serioznim foru jakpsatweb.cz odpoved jsem nedostal. Spise takove doporuceni, tipy, ktere udajne mohou pomoci. V kostce se to tykalo treba dobre vyplnenych informaci o eshopu, spektrem platebnich metod a jeli  zbozi skladem atd.

Cituji nejake vynatky z diskuze:

Máte název zboží v v titulku, popisu a něco smysluponého v kategorii? Máte u eshopu vyplněné všechny údaje? Máte placený zapis na Firmy.cz? Jak vyjíždíte v přirozených výsledcích na fulltextu?

1. Měl jsme na mysli obecné údaje o eshopu, ne jen informace o jednotlivém zboží. Více nabízených možností a služeb znamená lepší skóre.

2. Placenou variantu Zboží.cz nebo placeý zápis na Firmy.cz? To je dramatický rozdíl.

3. Vaši odběratelé mají i lepší výsledky v přirozených výsledcích fulltextu, nebo jen na Zboží.cz?

Aktualizujte tedy obecné informace o vašem eshopu a zvažte případně nabídku dalších možností. Čím více služeb/možností, které Zboží.cz rozeznává, váš eshop nabízí, tím lepší skóre. Placený zápis na Firmy.cz pomáhá.

Proste nic, co by me navedlo na spravnou cestu. Priznam se bez muceni. Netusim jak optimalizovat feed, abych mel top pozice.

Takze pokud ma nekdo nejake tipy, sem s nima. Nebo pokud nekdo spolupracoval s agenturou, ktera mela pri optimalizaci feedu prokazatelne vysledky, uvitam na ni kontakt.

Psano na tabletu, proto chybi diakritika.

Červenec 28, 2011

Štítky:, ,
  • Tímto jsem se zabýval teď asi posledních 14 dní. Hledal jsem nějaký srovnávač zboží, který by nám mohl přitáhnout potencionální zákazníky. Vzdal jsem to. Souhlasím s tím, že nejvíce se oplatí už zmiňované zbozi.cz a heureka. Ostatní srovnávače mě přijdou jen na vytahování peněz a finální výsledek prakticky žádný. Sami jsme ze začátku utopili dost peněz za registraci do srovnávačů a katalogů. Do dneška nám tam ty peníze leží úplně zbytečně a asi tam i uhnijou, protože z nich nikdo nechodí. Škoda, že tyhle peníze nejdou zpětně vybrat a použít někde jinde. Ale nedá se svítit, hold když člověk o tom ví ze začátku prd, tak pak se nesmí divit. Ale jak se říká…chybami se člověk učí.

    Ale ještě se vrátím k těm srovnávačům. Nejvíce mě štve, že každý srovnávač člověk musí nakrmit základním kreditem, který není vůbec malí. Nebránil bych se, kdyby umožňovali vložit do začátku (na test) třeba 200,- aby člověk zjistil, zda odtud někdo chodí a oplatí se mu do toho pak investovat více peněz a nebo se na to rovnou vysrat a využít ty peníze nějak efektivněji.

    My jsme nakonec zvolili cestu psaní „Pr článků“ na weby odkud nám chodí lidi a dělají i konverze a taky na vytvoření podpůrných webů, kde vidím větší (i když se to projeví až časem) užitek + rozšiřování eshopu o nové funkce, které by mohli pomoct lidem se rozhodnout udělat nákup.

  • Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *