Okradl Vás eshop? Vaše chyba!

Uz nekolikrat jsem se zde zminil o tom jak je pro me dulezite hodnoceni zakazniku. Je to vyborna marketingova zbran. Nejlepsi motivacni prvek k nakupu jsou vzdy kvalitni reference a zkusenosti tech, kteri nakoupili pred Vami.

Bohuzel, stale se najdou skupiny lidi, kteri jako jedine kriterium berou nejnizsi cenu. Osobne tento typ zakazniku nemam rad, protoze v pripade problemu (obcas se jim nevyhneme) jsou tou skupinou, ktera ma nejmene pochopeni a je velmi tezke s nimi komunikovat. U nas nakupuji zejmena veci z vyprodeje, kde je 50% sleva.

Fascinace nizkou cenou je vsak zene do naruce podnikatelu, kteri vedi naprosto presne co teto skupine zakazniku maji nabidnout. A tim je kombinace nizke ceny zbozi a zaroven velmi vyhodne postovne v pripade platby predem.

Tito sporilci na to velmi dobre slysi a tak objednavaji a posilaji penize predem na bankovni ucty eshopu, ktere jim tyto nesmirne vyhodné nakupy umoznili. Vse probiha v naproste pohode, zakaznik chtivy levnych cen objedna, vzapeti na jeho email dojdou podklady k platbe. Proste vsechno jak ma byt.

Nicmene po 7- 10 dnech se zakaznik zacne v duchu ptat, jak je mozne, ze prestoze obchodnik mel zbozi sklade, tak jemu posta neavizovala prichozi balicek? A tak neleni a napise na adresu eshopu mail, ve kterem se velmi zdvorile dotaze, zda jiz byla jeho zasilka odeslana. Odpovedi je vsak pouze hrobove ticho. Proste nikdo z toho super eshopu neodpovedel.

Nas sporivy zakaznik znejisti a tak vytahuje mobilni telefon a na klavesnici zurive macka telefonni cislo, ktere nasel na strankach sveho obchodu. „Asi jsou na obede“ rika si, kdyz jeho hovor nikdo nezveda. Zkusi to tedy pozdeji. Ale opet se stejnym vysledkem.

To uz prestava psychicky zvladat a tak jmeno sveho levneho eshopu vytuka do Googlu a nastaci se divit. Najednou zjistuje, ze podobnou zkusenost s jeho superlevnym eshopem maji desitky dalsich lidi.

Nevericne kouka na hodnoceni toho sveho eshopu na Heurece, nechapave procita diskuzni fora, kde jeho soukmenovci krici neco o zlodejich a domlouvaji se na podani spolecneho trestniho oznameni.

Najednou si uvedomi, ze se asi stal obeti podvodu. On! A tak se zarekne, ze na tom internetu uz nikdy nic nekoupi, protoze vsichni ti podnikatele jsou obycejni zlodeji, kteri chteji tezce pracujiciho cloveka, kterym bezesporu je, okrast. A protoze je dobrak, tak to rekne vsem znamym ve svem okoli. Jiste, musi je varovat pred temi zlodeji. „Kamarade, mam pro tebe radu: nakupuj jen v hypermarketech, muzes si to osahat, penize pekne z rucky do rucky. Proste parada. Hlavne nenakupuj na internetu, dopadnes jako ja“!

A tak smiren s tim, ze se proste jednou spalil vyrazi do nejblizsiho nakupniho centra a tam spoceny v davu lidi si spokojene libuje, ze tohle je to prave bezpecne nakupovani. Schani novou televizi, ta soucasna uz dosluhuje, preci jenom hraje denne od 14 hodin az do noci. Hned jak prijde z prace, tak si ji pusti, takze nyni hleda neco kvalitniho, aby to vydrzelo.

Dnes ma nas zakaznik stesti. Nasel krasnou televizi, presne takovou jakou si vysnil. Ale prijde mu docela draha. „No pockam, vecer kouknu na zbozi.cz, jestli to tady neni zbytecne drahe“, rika si v duchu.

A tak vecer otevre prohlizec a do adresniho radku vytuka www.zbozi.cz a do vyhledavaciho pole zada typ sve vysnene televize. „Sakra, to jsou ale zlodeji, zakleje v duchu“. Zjistuje, ze je dokonce eshop, kde je to o 7000 kc levnejsi. „No to bych byl blazen, kdybych to kupoval v tom nakupaku“!

A tak si objednal televizi……Vyhodne…..Levne…..

Tento pribeh byl volne inspirovany temito recenzemi a diskuzemi:

http://obchody.heureka.cz/i-obchod-cz/recenze/

www.nepoctivci.cz

Podobnost s kymkoli je ciste nahodna.

Pozn. psáno na tabletu, proto bez diakritiky

Srpen 4, 2011

Štítky:, , ,
  • Velice hezky napsaný článek.
    Přitom by jen stačilo nejdříve zadat adresu obchodu do googlu a za 30sekund vím, že tam nemám nic kupovat.

    • Přesně tak. Někteří lidi jsou prostě nepoučitelní. Dělají všechno přesně obráceně. No aspoň potom mají pořady typu Občanské judo, či Černé ovce co vysílat.

  • Presne takto uvažujú ľudia na Slovensku, našťastie predávam spodné prádlo a tak nemusím ceny a cenovú vojnu dáko riešiť. Zákazníci sú spokojní že tovar príde v pohode a v poriadku za normálnu cenu. Radšej ako extra zľavy ponúknem osobný prístup a vyhovenie požiadavkáma prosbám a takto sme spokojní obaja 😀

  • Jerry, učebnicový příklad. Jen si oprav u té televize „Schání“ na „shání“ 🙂

  • Jerry, dovolil jsem si dnes použít na svém webu link na tento článek.
    Je to hezky čtivě, trochu drsně,ale pravdivě napsané.
    Díky.

  • Napsat komentář: Lukáš Pampurík Zrušit odpověď na komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *