Fenomen free PR clanky aneb proc je ignorovat!

Je az s podivem, kolik je stale tzv. free PR webu. Rovnez tak i nabidky na vlozeni Vaseho clanku do cca 150 techto free PR webu se na nas vali ze vsech stran. Hlavnim argumentem techto registratoru je, ze ziskate zpravidla 3 kvalitni tematicke odkazy temer zdarma. Ale je pravda?

Odpoved je prosta. NENI!

Pokud pomineme zakladni fakt, ze v podstate se jedna o duplikaci jednoho clanku, cimz tech ostatnich 149 vyhledavac bude ignorovat, nebo jim proste prideli minimalni ci nulovou dulezitost, tak i ty zpetne odkazy v podstate budou bezcenne. A po urcite dobe o ne prijdete uplne, pokud cilite na nejakou hledanou frazi. Proc?

Je nutne se zamyslet nad tim, co vlastne vede nekoho aby takovy web provozoval, kdyz dopredu je jasne, ze na nem bude vetsinou nekvalitni obsah, s cilem nahonit jen nejake zpetne odkazy. Navic jak jiz bylo receno, veskery obsah bude duplicitni. Cimz je v podstate takovy web bez prirozene navstevnosti. Ale i presto, ze takovy web nema navstevnost, ma nulovou informacni hodnotu a v podstate se jedna o linkfarmu, tak provozovat jej se jevi jako docela vyhodne. Jednak se provozovatel nemusi starat o obsah. Web roste jednak diky registratorum do techto webu, tak i diky provozovatelum eshopu, kteri veri, ze jim prave tato forma propagace pomuze v jejich usili za lepsimi vysledky ve vyhledavacich. Coz je minimalne sporne. Avsak monetizace takoveho webu je docela snadna a proto tyto PR weby rostou jak houby po desti.

Jak tedy vydelava provozovatel na Vasem PR clanku?

Tak jednak pri vhodnem prolinkovani sveho portfolia dosahne nejakych ranku a tak je vcelku logicka cesta na reklamni system ads.ranky.cz. Cimz zacina prvni cast parazitovani na PR clanku svych obeti. Podstatne horsi je ale fakt, ze drtiva cast techto PR webu je zapojena do reklamniho systemu BaclinksGenius. Coz je pro tyto weby docela prijemny zdroj prijmu. Zapojenim do tohoto reklamniho systemu dojde k rozmisteni zpetnych odkazu inzerentu systemu BacklinkGenius. A prave v teto fazi dochazi k situaci, ze system pri umistovani odkazu prepise Vas vlastni zpetny odkaz odkazem na Vaseho konkurenta. V lepsim pripade umisti zpetny odkaz ve vasem clanku na jine misto. Tak jako tak, prave jste nevedomky zacali podporovat vlastni konkurenci. Provozovatel PR webu ziskal penize za umisteni zpetneho odkazu, inzerent systemu BacklinsGenius ziskal relevatni zpetny odkaz (i kdyz lze o tom polemizovat). A co ziskal provozovatel eshopu a zadavatel PR v jedne osobe? V podstate nic. 3 zpetne odkazy pofiderni kvality. A hlavne riziko, ze jej konkurence predstihne ve vyhledavcich i diky jeho vlastnimu PR clanku.

Rada na zaver?

Publikujte vlastni PR clanky pouze na webech, ktere Vam privedou realne nevstevniky. Jinam oknem vyhazujete vlastni penize a plytvate casem.

Pozn.: tento clanek byl napsan na tabletu, proto omluvte chybejici diakritiku a mozne preklepy.

11 komentářů u „Fenomen free PR clanky aneb proc je ignorovat!

  1. Přesně jak je napsáno. Naprostý souhlas. Free PR weby (většina) je úplně na nic. Jak už je napsáno v článku, tak nejlepší způsob jak mít užitek z PR článku je ho dát někde na tématicky podobný web, kde chodí lidi a je tak šance, že si to tam někdo přečte, klikne na odkaz a udělá konverzi v eshopu.
    My máme eshop s dámským oblečením a klidně přiznám, že jsem na začátku udělali podobnou chybu a koipili jsme si články a odkazy, které sice generovali nějaké zpětné odkazy,ale prakticky jsou na nic. Schválně jsem se podíval do google analytics a za celou dobu co to máme přes tyhle odkazy přišlo do shopu pár lidí (dalo by se to spočítat na prstech jedné ruky).
    Pak jsme dostali nabídku od webu, který je tzv. módní magazín, který má návštěvnost několik UIP denně a nechali si tam napsat PR článek. A můžu říct, že se to oplatilo. Chodí přes to dost lidí (i když už článek není na hlavní stránce) a generuje to i slušné konverze. Takto už jsem využili dvě možnosti a obě se vyplatili. Teď plánujeme třetí web, ale tam už je to dražší, i když zase návštěvnost se tam pohybuje už kolem 8-10k lidi denně. A to ani nemluvím, že odkazy z těchto PR článků mají úplně jinou váhu než z free webů.
    Pokud to bude číst někdo, kdo začíná nebo chce začít s eshopem a ví o SEO a podobné problematice kulové, tak doporučuji věnovat tomu nějaký čas a brouzdat po netu a zjišťovat fakta a nenechat se ukecat od pokoutných „kopirajtrů“ pr článků a seo šamanů. Na netu existuje spoustu informací o SEO, jak se má dělat (aspoň základ)…atd. Když se to člověk naučí, tak ušetří spoustu peněz co by jinak vrazil nějakému šamanovi…
    Toť můj skromný názor :) . Btw. těším se na další článek….

  2. sakra, nějak mě vynechávala klávesnice :) . U toho UIP mělo být tohle: „několik stovek UIP“ a u většiny „jsem“ mělo být „jsme“. A překlepy v nějakých slovech raději ani nebudu psát. Snad to dává hlavu a patu :) .

    1. Ano, dava to smysl. :) Nechces se podelit o to kam zadavas PR clanky? Mame stejnou cilovou skupinu, takze tvuj tip by byl pro me urcite zajimavy.

  3. No já s tím problém nemám :) .
    Popravdě nás pokaždé oslovili samotné weby. První byl tuším web. http://www.slecna.info. Tady mají pořád v klidu ceny za reklamu. Sice na webu píšou, že tam chodí denně 2000 lidí,ale otázka je, jak to počítají. V každém případě, i když už máme u nic PR článek někde hlouběji, pořád odtud chodí lidi a slušně se u nás zdržují a i nějaká ta konverze z toho je. Za tu cenu si myslím je to OK. Za PR článek chcou 390,-. Pak nabízejí místo pro banner reklamu…atd. A mají i solidní slevu,když si člověk nechá u nich reklamu na měsíc (15% sleva).
    Další web je http://www.atraktivni.cz. Tady už byla cenu vyšší,ale nabízí toho dost. Za tuším 14000,- máme od nich napsání 4x Pr článků na rok dle svého uvážení. Můžeme si kdykoliv říct, že ho chceme napsat a oni ho napíšou. Takže jsem si to nechali rozdělit na sezonní oblečení (jaro,léto, podzim,zima). Pak ještě hodí k nim do sekce módní trendy vybrané produkty, napíšou k tomu něco a linknou to do shopu a taky do sekce Líbí se nám. A navíc je k tomu ještě banner.
    Naposledy se nám ozvali ještě ze serveru http://www.femina.cz, ale tuhle možnost jsme ještě nevyužili. Ti už jsou tak trošku někde jinde (co se týká cen a návštěvnosti), ale asi do toho půjdem, protože to je zase možnost jak se ještě více zviditelnit a přitáhnout potencionální zákazníky. A když už, tak bude aspoň kvalitní odkaz :) . Ti nám teda nabídli cenu za PR článek 8000,- (jeden) + možnost mít u nich i soutěž. Což by taky nemuselo být špatné.
    Jelikož jsme pořád na začátku v tomhle podnikání, tak musíme volit opatrně. Popravdě jsme od PR článků toho moc neočekávali. Spíše nám šlo o kvalitní zpětné odkazy, ale když někdo přišel z těch webů a udělal objednávku, tak to bylo potěšující :) . Zboží nakupujeme, takže máme všechno skladem. Což beru jako výhodu, protože co jsem se díval a sledoval konkurenci, tak většina jede tzv. dropshipping a fejkujou si dostupnost. A to mě vcelku irituje, že mají napsáno skladem, ale když si člověk objedná, tak skladem to je někde úplně mimo (mimo ČR) a ve finále to pak jde i týden (v lepším případě) a někdy i dýl. Ale to už je zase jiná kapitola o které by se daly napsat kvanta stránek :) .
    Takže tak nějak. Pokud máte i vy nějaké podobné stránky, tak se můžete podělit. My pořád hledáme jak se dostat do podvědomí lidí. Zatím co u nás nakupovali a dali i zpětnou vazbu, tak jsou všichni velice spokojeni. Snad to vydrží…jak už jsem zmínil, jsme teprve na začátku a konkurence nespí a je jí fakt požehnaně co se týká prodeje dámského oblečení.

  4. Tiež som dlho riešil kam dávať PR články je jasné že PR farmy ktoré zverejňujú jeden článok 50 x sú bezcenné , okrem toho je najhoršie že väčšina z nich zverejňuje články na všetky témy od predaja topánok až po SEO takže nie sú monotematické. Ozval sa mi jeden amatér že za pár korún napíše článok tak som si niečo nechal napísať článok a poslal som ho duplicitne na všetky PR weby ktoré som našiel asi 50 webov . Všetky mi ich zverejnili bez problémov okrem pr-clanky.blogspot.com kde mi článok zamietli pre duplicitu /!!!/ že ho našli indexovaný cez Google. Tak som im napísal poriadny článok zverejnili a dostal sa medzi najčítanejšie mám z neho návštevnosť asi 100 – 200 ľudí mesačne čo síce nie je nič moc ale zadarmo – pardon za napísanie článku – celkom stačí nie ? Z tých duplicitných článkov sa mi najlepšie osvedčili zverejnené na seoclanky.sk kde sa však medzitým článok utopil v novom obsahu ale prišlo mi v prvý mesiac asi 80 návštevníkov a jednotliví chodia dodnes . Najviac ma sklamal news.sk ktorý vyzeral OK ale neprišiel mi odtiaľ ani jediný návštevník . Potom som skúsil aj české PR weby ale to je jeden nechutný linkfarmový guláš kde je najmenej sto PR webov a z nich asi 3 majú zmysel – najhodnotnejší je asi web-recenze.cz kde to admin drží na úrovni . Ak má niekto z vás chuť zakladať ďaľšie „PR weby zadarmo“ a nemá to byť bezcenná kopa hnoja tak si zvoľte jednu tému a prepána nepublikujte všetok odpad čo vám ľudia pošlú lebo PR webov čo toto robia je už plný internet .

  5. Tak určitě by se dalo najít pár českých pr webů, kde by to mělo i nějaký účinek. Já jsem se po nějakém seznamu už díval, ale stejně to skončilo tak, že tam bylo zase 50+ pr webů a proklikávat se mě tím nechtělo. A samozřejmě se každý honosil tím, jak je super…atd.
    Ty web-recenze.cz vypadají zajímavě. Asi to otestuji. V každém případě díky za přínosný komentář :) .

  6. No trochu v rozporu se svým tvrzením teď zjišťuji, že všechno to co jsem napsal neplatí, jestliže se jedná o slabě konkurenční obor, potažmo klíčová slova. Startuji teď jeden projekt, kterému docela věřím a koukal jsem po konkurenci a pitval jsem jim stránky. Jiné zpětné odkazy než z katalogů a free PR webu nemají. A všichni jsou do provniho místa jak na Seznamu, tak na Googlu. Takže jsem vytáhl seznam asi 490 katalogů a 110 free PR webu a zkusím to zaspammovat. :) O výsledku budu informovat. Sám jsem zvědavej co to udělá a to jak s pozicema ve vyhledávačích, tak s rankama. Všechno to jsou nové domény, takže jsou zatím okolím nepolíbené.

  7. Tak ono si bude dost záležet na tom oboru. Pokud není velká konkurence, tak se to asi oplatí. V každém případě určitě informujte :) .
    Já jsem čistě náhodou dneska taky kukal na jednu konkurenci a díval jsem se jak to mají, jaké zpětné odkazy, nastaveni…atd. Zjistil jsem totiž, ze se permanentně drží na nějaké KW na prvním místě. Ostatní shopy včetně našeho tam skáčeme mezi 2 a 10 místem, ale oni jsou pořád první. Při tom když sem se díval na shop, tak děs a hrůza. Asi v tom bude nějaká magie. Uvidím jak se to změní až to vezme v potaz PR články které jsem si nechali uveřejnit.

  8. Tak jsem narazil na velice zajímavej linkbuilding konkurence. Zatím si nejsem jistej, zda je to v pořádku dle „pravidel“ vyhledávačů a nebo je to úplně korektní způsob, jak shop podpořit. Zkusím o tom napsat krátký článek a pak bych rád, kdyby se k tomu vyjádřili lidé co se v oboru SEO nějaký čas pohybují a ví vo co go. :)
    Já jsem z toho totiž solidně zmatený. Jestli je tento způsob co mám na mysli v pořádku, tak do toho asi půjdu a ani to nebude moc stát.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>