Chci prodávat! Cokoli! Hlavně ať to nese!

Pročítám si dneska na Webtrhu poptávky po dodavatelích. Fakt zajímavé čtení. Už mi připadá, že provozování eshopů je takovým naším národním sportem. Už dávno neplatí – co Čech to muzikant. Teď je to, co Čech, to provozovatel eshopu. Dneska jsem někde četl, že například na prodej kosmetiky je teď aktivních cca 650 eshopů. Z mého oboru mám pocit, že to bude podobný počet. Co mě ale na těchto obývákových provozovatelích neskutečně štve je jejich drzost a lenost. Že nevíte o čem mluvím? Tak čtěte dále……..

Jak si to tak pročítám, tak v podstatě každá poptávka po dodavateli zní nějak takto:
a) je mi jedno co budu prodávat, ale hledám dodavatele
b) provize min. 20% a víc
c) podmínkou je csv nebo xml, přeci to nebudu dělat ručně

Když se na to dívám, tak si říkám, že svět se zbláznil. Jak někomu může být jedno co bude prodávat? Vždyť pokud se najde zákazník s dotazem na produkt, servis, tak jako provozovatel mu musím zodpovědět jeho otázky. Z toho logicky vyplyvá, že by provozovatel měl mít k tomu zboží aspoň min. vztah a rozumět mu.

Co se týká provize, tak požadavek na min. 20% je taky úlet. Vždyť existuje spousta typů zboží na kterém jsou obecně malé marže. A i přesto se dobře prodávají a generují zisky. Požadovat 20% jen tak od boku je také znakem neuvěřitelného amatérismu.

No a nakonec to nejlepší. CSV či XML podmínkou! Už chápu proč Vivantis svoje feedy zpoplatnil částkou 10K. Ono totiž poskytnout někomu feedy z eshopu znamená, že někomu zcela zdarma dáváte svojí práci. A proč? Abyste nakonec zjistil, že daný podnikavec stejně nic neprodá a tak ve snaze na tom vydělat nějakou kačku, začne prodávat zpětné odkazy nejlépe konkurenci.

Z tohoto důvodu jsem už zavrhl dodávat naše zboží do eshopů. Vytvořili jsme si okruh online prodejců, některým se i docela daří a nyní již dodáváme jen podnikatelům, kteří mají kamenné obchody a chtějí rozšířit sortiment.

Je až neuvěřitelné, jak moc jiná to je spolupráce. To je prostě úplně někde jinde. Spolehlivost, profesionalita, ale hlavně zájem o těch výrobcích něco vědět.

Jsem rád, že ještě takový lidé existují.

Doslov:
dnes jsem narazil na aukci eshop postaveném na systému eshop-rychle.  Obchod vydělal jeho majiteli za cca 8 měsíců provozu 2.600,- Kč. Majitel ho prodává za 49.990,- Kč.

Nemáte také pocit, že svět se zbláznil?

Květen 4, 2011

Štítky:, ,
  • To víš, když lidé denně na Nově slyší, jek internetový obchod roste, tak nedokáží odolat pokušení: „Co kdybych něco z těch miliard vydělal i já“. 🙂

  • A preto som trpezlivá, svoje zboží mám za a) otestované naozaj na vlastnej koži (a to už od roku 2007), za b) na eshopu postupne pracujem, za c) venujem sa zákazníkom individuálne, za d) neustále sa vzdelávam a v neposlednom rade za e) zboží do svojho eshopu som vyberala dlho a také, aby som si bola istá, že predávam kvalitu a nie nejaký šmejd len pre rýchly výdělek:-)

    Inak s článkom súhlasím, je plno „eshopákov“, ktorí chcú najlepšie za žiadnu námahu až príliš veľa muziky… Nechápu, že to je všetko o práci, práci, práci, zdokonaľovaní sa – že naozaj platí „bez práce nie sú koláče“…

  • Tak ten poslední postřeh, to úlet je. Jinak ale proč jako obývákový (pyžamový) podnikatel nechtít „peníze bez práce“? To by snad chtěl každý, ne?
    Jak už bylo jinde zmíněno, bez práce to není. Pokud půjde jen o kopii pomocí XML, bez další vlastní práce, nebo alespoň bez alternativních zdrojů návštěvnosti než z vyhledávačů, tak je to pro dodavatele nulová hodnota.
    Mám také několik e-shopů, je pravda, že k tomu zboží musí být vzhtah.
    Také jsem ale viděl, že někdo si postaví e-shop, vše úplně totožné jako dodavatel a i kontakty dá přímo na dodavatele. Pokud se mu podaří tam dotáhnout lidi, tak tohle by se dalo za peníze bez práce považovat.

  • Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *