Blogy a placené PR články

V poslední době jsem zkoušel testovat reklamní systémy jako je Placla či BackLikns Genius s cílem ověřit si kvalitu poskytovaných služeb.

Nad oběma systémy jsem nakonec zlomil hůl, protože to zdaleka nenaplnilo moje očekávání. Tím nechci říct, že jsou to špatné systémy, ale prostě mi nesedly.

Nejdříve k systému placla.cz.

Tento systém je napojen na mnoho českých blogerů a lze za úplatu na jejich stránkách publikovat pr články, které Vám také napíší. Cena za napsání a zveřejnění článku o Vašem projektu začíná na 200,- Kč. Což je docela přijatelná částka s přihlédnutím k faktu, že získáte 3 zpětné odkazy na dobu min. 1 roku (dle podmínek systému).

Zadal jsem si tedy poptávku, specifikoval jsem o co mi jde a jak si to celé představuji. Seběhlo se mi cca 100 nabídek. Až sem je to docela super, ale má to slabiny.  Zejména mě docela překvapilo, že přestože jsem do poptávky uvedl, jak mají být blogy zaměřené, tak většina nabízejích to naprosto ignorovala.  Cca 90% nabídek bylo tématicky úplně mimo. Takže jsem je hned odmítl. Ten zbytek s přivřením obou očí prošel.  Ceny za články jsem platil v rozmezí od těch 200,- až do tuším 500,- Kč.  Kvalita článků byla, řečeno diplomaticky, odpovídající ceně.

Návštevnost z těchto článků s odstupem 1 měsíce téměř nulová a převedeno na konverze, tak slovy – jedna. Hodně slabý výsledek. Ale dělal jsem to i kvůli odkazům, takže častečně jsem uspokojen, nekteré články získaly i nějaký ten srank.

Slabinou téměř všech webu je, že to nejsou blogy, ale spíše webovky na zveřejňování placených pr článku. Není tam moc návštěvnost, takže negenerují návštěvnost a zisky. Bohužel.

S tím souvisí i zaměření webů, které je obecné a míchají se tam jablka a hrušky. Relevantnost k jednomu tématu téměř nulová. Zkusil jsem se registrovat jako bloger a nabídl 2 weby na WordPressu, které mají jen jedno konkrétní téma. Tudíž jsem očekával, že budou schváleny i přesto, že nemají předepsaný počet článků. Oba byly zamítnuty. Moc mi to smysl nedává, protože myslím, že inzerenti by ocenili více profilované blogy, než jen tz všeobecné. Je to škoda, že provozovatelé mají kriteria pro schvalení docela zvláštně.

Závěrem bych řekl, že pokud člověk schání zpětné odkazy z originálních článků, které jsou rozprostřeny na mnoha IP adresách, tak placla.cz je to pravé. Pokud ale scháníte návštěvnost, tak musíte s poptávkou pr článku oslovit přímo konkrétního provozovatele vyhlídnutého webu. Ale to uz rozhodně nebude stát 200,- Kč

Systém BackLink Genius svého času rozpoutal vášnivé debaty o jeho odhalitelnosti ze strany vyhledávačů. Protože jsem byl zvědavý, jak to funguje, nakonec jsem nakoupil kredit a zkusil spustit kampaň na 3 obecná klíčová slova.

Co musím vychválit až do nebes je nádherně udělaná administrace systému. Je to přehledné, dobře členěné a okamžitě se člověk zorientuje a ví, kde co najde.  Zadání kampaně  je také otázkou několika minut. Pruměrná cena za odkaz je 1,-/den. Což není příliš mnoho.

Co mě ale vadilo, že odkazy na moje weby sice šly z relevantních článků, ale v podstatě se moje odkazy naroubovaly do cízích pr článků. Což, kdybych si to převedl do mojí situace, tedy že v mnou zaplaceném pr článku bude odkaz na cízí stránky, by mě neskutečně štvalo.

Navíc, tyto stránky, kde se odkazy zobrazily,nemají téměř žádné ranky a ani návštěvnost. Proto si myslím, že nějaký revoluční výsledek by přišel s opravdu masívním nasazením, tedy, že by se do tohoto způsobu propagace muselo nalít opravdu hodně peněz.

Navíc odkazy se zobrazovaly na v podstatě stejných webech, jako v případě systému placla. Asi je cílová skupina blogerů stejná.

Po těchto zkušenostech jsem se utvrdil v tom, že tudy cesta nevede. Nadále budu hlavně pracovat na principu přímého oslovení provozovatelů webů, o kterých si budu myslet, že jsou pro mě jejich stránky zajímavé.

Tyto automatické systémy sice šetří čas, vše je rychlé, ale buď není z čeho vybírat, nebo zase inzerent nemůže ovlivnit, kde bude jeho odkaz zveřejněn.

Květen 3, 2011

Štítky:, , ,
  • Dobrý den, velice zajímavý článek, se kterým, až na některé detaily souhlasím (např. v BackLinks Genius lze nastavit v jakých webech se mají odkazy zobrazovat). Ovšem se současným vývojem Google tudy cesta asi nevede. Skutečně bude záležet na obsahu daného webu a relevantnosti k danému tématu. Právě z nedostatek konkrétních a tématicky zaměřených webů mě inspiroval k založení:
    tvorba-webova.cz a uver-pujcka.eu, které by měly nabízet i zajímavé informace přínosné pro samotné čtenáře.

  • Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *