Affiliate program eshopu

V návaznosti na článek o nasazení aplikace Post Affiliate Pro jsem se rozhodl napsat s odstupem 10 měsíců nějaké praktické zkušenosti s tím jak to funguje, jak je to výhodné. Prostě takový průřez 10 měsíci. Na počátku tohoto postu je nutné vyzdvihnout samotnou aplikaci PAP4, která je opravdu naprosto bezproblémová a spolehlivá. Ale teď již k samotné rekapitulaci….


Provizní systém pro Váš eshop

Nejduležitější věcí na celém partnerském programu jsou logicky samozřejmě partneři, kteří budou ochotní si dát Vaše bannery a odkazy na svoje projekty. Ti si samozřejmě uvědomují a znají i svojí cenu. A protože mají spousty nabídek dokáží si vyjednat výhodné podmínky. Někdy to připomíná arabské trhy. Ale tito lidé jsou v menšině. Většina potencionálních patrnerů buď do affiliate programů nejdou, nebo jdou, ale nevydělavají. Proč? Protože to neumí!

Pozn.: než jsem oslovil pro mě zajimavé webmastery, tak jsem si udělal test toho jak to funguje v reálu. Nainstaloval jsem si reklamni bannery a odkazy na svoje minisites s cílem zjistit, kolik se dá vydělat při mojí nevelké návštěvnosti. Odkazy byly nainstalovány na celkem 5 minisites a průměrně dohromady vydělávaly měsíčně cca 500,- Kč. Což se mi zdálo fantastické vzhledek nízké návštěvnosti. Pravdou je, že stránky byly naprosto relevantní k obsahu eshopu!

A tak jsem se pustil do výběru vhodných partnerů, myslím, že jsem zvolil správnou taktiku a natipoval si docela zajímavé weby, u kterých jsem předpokládal, že si budeme oboustranně prospěšní. Avšak tím, že jsem byl v tomto oboru nováček, tak jsem si hned na začátku nabil hubu.

Jak jsem již psal výše, ti, kteří se affil bizu věnují aktivně, jsou zvyklý na obrovské provize zejména ze služeb a tak jim mnou nabídnutá provize nepřišla jako adekvátní odměna. S postupem času jsem začal dělit potencionální partnery do těchto skupin:

1. Zkušení – už jsem je tu 2x zmínil. Znají svojí cenu, jejich weby mají velkou navštěvnost, mají na mě přemrštěné požadavky, které nejsem ochoten akceptovat.

2. Zkušení, ale affil nechtějí ani vidět. Tato skupina lidí má velmi dobré weby s velkou návštěvností, ale preferují platbu na dřevo za umístění PR článku, nebo odkazu. A milují AdWords. Težko se s nima domluvit, vlastně je to nemožné.

3. Nezkušení, ale ochotní – jsou to lidé, kteří si někde přečetli, že přes affil se dá zbohatnout. Mají weby s malou navštěvností, ale snaží se, bannery nasadí téměř všude. Do administrace PAP4 se přihlásí několikrát denně a kontrolují přírustky financí na svém účtu.

4. Zkušení, ale neumí to – také poměrně velká skupina. Zaregistrují se, stáhnou si bannery a umístí je někam do spodku webu, či úplně do patičky. Min. přínos pro obě strany.

5. Zkušení vyčůránci – absolutně největší skupina lidí. Tito affiliaté se registrují sami, hlasí se jich hodně. Pracují na principu webů slibujících výdělky na internetu a lákají lidi k registracím do provizních systémů. Proč? Protože se dobře orientují ve víceúrovňových provizích, které se proplácí za přivedené podpartnery. Což v mém případě pro tyto lidi znamená vydělaných 15,- Kč.  Respektive znamenalo by, pokud bych nechal nastavenou automatické schválení nových partnerů. Ale protože si to dělám ručně, tak se tito partneři nemají šanci dostat do mého provizního systému – ihned je zamítám a mažu. Poměr je zhruba 1 poctivec na 10 partnerů přivedených vyčůránky. 🙂

Z výše uvedeného je patrné, že provoz provizního systému je řehole, protože partneři, kteří na Vás v podstatě zbyli a jsou ochotní spolupracovat to vůbec neumí. Nevědí jak a kam rozmístit bannery. Nepracuji s vkladáním affil linků. Neupravují bannery a nemění jejich pozice, pokud na ně lidé neklikají.

Je to docela mazec a pokud by člověk chtěl z toho udělat výrazně ziskovou záležitost, musel by to asi dělat na full time a v podstatě si affiliate partnery vyškolit. A pak se bát aby nešli jinam.

Závěrem bych řekl, že mě osobně se provozní systém dosud příliš neosvědčil. V první řadě jsem na vině já, neboť jsem se tomu nevěnoval tak jak bych měl. Navíc ve spoustě případů jsem si počínal jako diletant. Už chápu proč je ve velkých firmách funkce Affiliate manager, který tohle dělá na plný úvazek.

Provoz vlastního affilu je naročný na čas a také nervy. Je to práce s lidma, které zase tak moc nezajímá, co propagují, jediné co je zajímá,jsou peníze. Kolikrát je drsné, pokud se vrátí nepřevzatá zásilka a partnerovi zamítnete provizi. Téměř okamžitě jste podvodník.:)

Každopádně toho nelituji, jsou to cenné zkušenosti.

Květen 19, 2011

Štítky:, , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *